Les activitats

El que fem en el dia a dia per ells

ACTIVITATS QUOTIDIANES

Les activitats quotidianes requereixen una regularitat d’horari i emmarquen la dinàmica del dia: entrades i sortides, menjars, descans i higiene.

Són les que es fan diàriament i van adreçades a satisfer les necessitats bàsiques dels infants; ocupen un lloc rellevant dins del temps, tant pel fa al treball de l’adult com a les experiències de l’infant.

Els infants viuen aquestes activats amb molta intensitat i amb elles reben moltes sensacions que els permeten establir relacions i associacions i els faciliten l’adquisició dels primers coneixements i la comprensió de situacions.

Aquestes activitats comporten repetició, ritualització, relació individualitzada, exercitació de l’autonomia. Per això són privilegiades, pel desenvolupament de les capacitats dels infants i per l’aprenentatge.

ACTIVITATS DE JOC

El joc en les seves diferents formes: de falda, psicomotrius, de manipulació, d’experimentació, de representació (imitació, simbòlic), és una necessitat vital i la primera eina d’aprenentatge de què disposa l’infant per conèixe’s amb ell mateix i al món que l’envolta.

Jugant explora, descobreix, exercita les possibilitats del cos i també de la ment, i a mesura que el nen i la nena creixen, el seu joc evoluciona i es fa més complex.

El joc també permet a l’infant aprendre que hi ha uns drets i uns deures, unes regles que s’han de respectar, i aprèn a compartir, a cedir, a defensar-se, a escoltar a guanyar i a perdre.

MÚSICA

A la majoria dels infants els apassiona la música. Amb ella es relaxen, belluguen el seu cos, fan els primers intents de cantar i sobretot disfruten moltíssim.

Per això a partir dels 12 mesos i amb una mestra especialitzada es treballa la música i tot el que l’envolta: el ritme, la discriminació auditiva, la oïda, el silenci, el fort i el fluix, les onomatopeies ila manipulació d’instruments, creant un ambient agradable, estimulant i divertit.

ANGLÈS

Amb una metodologia molt activa, participativa i maternal, els nens tenen el seu primer contacte amb una llengua que no és la materna. La finalitat de l’anglès és acostumar la oïda a uns fonemes diferents i que els nens gaudeixin. Els resultats a la llarga són bons, ja que cada cop a les escoles hi ha més continuïtat amb una tercera llengua. A nosaltres el que realment ens importa amb dos anys és que s’ho passin bé i oferir estímuls nous.

PLÀSTICA

Els infants són uns grans investigadors i els agrada molt provar i tocar coses noves, per això a l’escola ens agrada molt la plàstica. Pintar, per exemple sobre plàstic penjat del sostre, amb xocolata, amb pasta de sal i sobre textures de tot tipus són experiències que satisfan molt als petits.

PSICOMOTRICITAT

Els nens passen tot el dia fent “psicomotricitat”. Pugen a sobre d’una cadira, s’arrosseguen pel terra, es fiquen sota una taula, és algo innat, però a l’escola es treballa amb una intencionalitat.

Amb l’objectiu d’aconseguir la coordinació dinàmica general, oferim als nens diferents jocs i activitats pe treballar l’equilibri, la marxa, pujar i baixar, arrossegar-se, tot depenent de les edats de cada grup i el que volem aconseguir.

Que aprenguin a conèixer, sentir i controlar el seu cos, provoca molta satisfacció en els infants.

PISCINA

Dins de l’horari escolar i un cop a la setmana els nens i nenes de P-2 anem a la piscina. Treballem dues coses: per una banda i la més important és l’adaptació al medi aquàtic igual que treballem l’adaptació al medi terrestre.

Juguen mentres fan amneas, floten, es submergeixen i belluguen el seu cos d’una manera diferent i amb unes sensacions diferents.

I per una altre banda treballem l’autonomia vestint-se i despullant-se i aprenen ells solets, amb la nostre ajuda, a fer les coses.

SORTIDES I EXCURSIONS

A fora de l’escola les coses es veuen diferents. Per això, i sobretot a partir dels dos anys que els nens i nenes són més autònoms sortim al teatre, a la biblioteca, al zoo, a fer diferents tallers i de colònies.

Són experiències molt enriquidores i agradables ja que passar un dia en un altre ambient amb els companys i les educadores té molt atractiu.

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.plugin cookies